close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חשיבותה הרבה של עריכת צוואה הדדית

מערכת שורשט ניסן, תשפא22/03/2021

עריכה של צוואה הדדית היא נושא חשוב בכל גיל ולא רק בגיל השלישי. המטרה של הכנת מסמך אקוטי זה היא לקבל החלטות על אופן חלוקת הרכוש והממון הזוגי

תגיות:
מהי צוואה הדדית
עריכה של צוואה הדדית היא נושא חשוב בכל גיל ולא רק בגיל השלישי. המטרה של הכנת מסמך אקוטי זה היא לקבל החלטות על אופן חלוקת הרכוש והממון הזוגי לבני המשפחה, לכתוב זאת באופן רשמי ולהפקיד את הצוואה החתומה בבית המשפט לענייני משפחה עבור הצורך העתידי. בדרך זו מונעים ככל האפשר מחלוקות שעלולות לצוץ בין בני המשפחה על כספים ועל נכסים שנמצאים ברשות המשפחה. העובדה שמכינים צוואה הדדית יוצרת שקט נפשי ותחושה נעימה מאד עבור בני הזוג. בצוואה מסוג זה ההחלטה היא זהה ולכן יש הדדיות בין בני הזוג, כיוון שאי אפשר לדעת מי ילך לעולמו ראשון.

קיימות כמה אפשרויות להכנת צוואה הדדית והאופציה הטובה והמקצועית ביותר היא באמצעות עורך דין צוואות אשר מכיר נושא זה באופן מעמיק ביותר. הוא זה שיכול לייעץ, ללוות ולהעניק הכוונה לבני הזוג, כדי שכל המידע הרלוונטי יופיע במסמך אקוטי זה באופן מפורט וחד משמעי. רישום שעלול להתפרש באופן לא החלטי עלול ליצור בעייתיות בהמשך הדרך ולכן הכול חייב להיות ברור לחלוטין, וכך לא יהיו מחלוקות על סעיף זה או אחר.

אופן עריכת צוואה הדדית
עורך דין אשר מתמחה בתחום הצוואות מעביר הנחיות לבני הזוג לגבי המסמכים שעליהם להכין עבור רישום הצוואה:
• מידע מפורט לגבי נכסי נדל"ן שנמצאים ברשותם כמו דירות מגורים, כולל מיקום ואופן הרישום בטאבו, גוש, חלקה ותת חלקה. כמו כן נכסים נוספים אם קיימים ברשותם כמו מגרש, מחסן, משרד, מפעל, חנות וכל סוג אחר של נדל"ן.
• מידע מפורט על כספים שקיימים ברשותם של בני הזוג, כספים בחשבונות עובר ושב, חסכונות בבנקים, קופות פנסיה בחברות השקעות, ביטוחי חיים וביטוחי מנהלים בחברות הביטוח, כספים בחשבונות בנק בחו"ל, כספים בשוק ההון, סוגים נוספים של מטבעות ודברי ערך כמו תכשיטים וחפצי אמנות.
• פרטיהם של כל אחד מהיורשים, שמו המלא, פרטי תעודת הזהות שלו, כתובת ומספר טלפון נייד.


חלוקת הכספים על פי הצוואה ההדדית
בני הזוג מקבלים הסברים מקיפים מעורך הדין בנושא צוואה הדדית. הוא מציע להם כמה אופציות של אופן חלוקת הכספים בהתאם למצב המשפחתי שלהם. אם מדובר בזוג ולהם ארבעה ילדים, הם יכולים לקבל החלטה לחלק את הכול לארבעה חלקים שווים, או לחלופין לשלושה חלקים שווים אם אחד מהילדים קיבל כבר את חלקו.

אם מדובר בבני זוג שכבר היו נשואים בעבר ולכל אחד מהם יש ילדים מהנישואים הקודמים, הנושא הוא הרבה יותר מורכב אך בגלל סיבה זו קיימת חשיבות רבה להעלות את כל ההסכמות על הכתב, כדי לא ליצור סכסוכים בין הילדים השונים. בני הזוג מחליטים על הדרך ההוגנת של חלוקת הממון והנכסים והדברים נרשמים במסמך צוואה הדדית.

אם מדובר באנשי עסקים, נושא חלוקת הפעילות העסקית והרווחים בין היורשים השונים הוא מאד סבוך. ולכן נעזרים באיש מקצוע בעל רקע עסקי פיננסי, המתמחה בנישה ספציפית זו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה